Egyszemélyes hadsereg

Chuck Norris Egyszemélyes hadsereg c. filmjére nincs jobb szavam mint a szövődmény. A karácsonyi ünnepkörre időzített komolyabb náthám súlyosbítására kiváló károsítószer volt ez a lemez, ahol 87 perc alatt egyetlen egy meglepetés sem volt,  minden úgy történt, ahogy azt félálomban fetrengve elgondoltam. Nyilván a rosszarcú-bajszos rendőr lesz a gonosz - és simán igazam lett, nyilván a karatemeccs ellenfele lesz a gonosz bérgyilkosa - erre is ráhibáztam, nyilván megölik Chuck néger fiát, akit majd jól megbosszul - így legyen szerencsém a lottón.

Ennyire unalmas és sablonfilmet még szerintem sosem láttam. A zsékat összes jellegzetességét magán hordozza, az alkotók úgy féltek eltávoldoni a kötelező formai elemektől, mintha maga az isteni Chuck körbepörgőrúgná őket vissza a líneára. És pont ez az egészben a zseniális! A három perc híján másfél órás eposzban, hiába pörögnek az események, mégsem történik semmi. Komolyan! Egyszerűen a filmben nincs semmi, ami ne következne az előző képsorokból, vagy ne lehetne előre kikalkulálni, mint váratlan fordulatot. A végét már nem vártam meg, elaludtam úgy 10 perccel a főcím előtt, de egy csepp hiányérzet sincs bennem - mert magamtól is  tudom, hogy mi történhetett a hátralévő időben.

Ellenben nem bírom kihagyni, hogy három érdekességet ne soroljak még itt fel:

  • A film egyik írója (Ernest Tidyman) követte el a Shaftot, és kapott Oscart a Francia kapcsolat mozis átdolgozásáért.
  • Az Egyszemélyes hadsereg az egyik legkorábbi (szám szerint a hatodik) Chuck Norris-film, amit mindössze 125.000 dollárból forgattak.
  • A Kickboxharcos 6. szintén az Egyszemélyes hadsereg alcímet viseli, főszerepben Don "The Dragon" Wilsonnal.

Bealvási faktor: 7 / 10

Bealvásig eltelt idő: kb. 80 perc

(A lemez klasszikus gagyidvd, kapható minden nagyobb élelmiszerboltban. Ahol azonban 500 forint feletti árat kérnek érte, oda azonnak tessenek kihívni a fogyasztóvédőket!)

Címkék: 7per10 dvd 499ft